Dickies

En webbplats för Dickies Europe.

Målet var att förtydliga Dickies Europes kommunikation överlag, efter att i en mängd år haft en ganska spretig profil och väldigt många olika webbsajter. Så tillsammans med Farfar, var det första steget att paketera allt innehåll på en och samma plats och fokusera på basprodukterna. Samtidigt behövdes detta kommuniceras ut för att nå den kräsna street wear-publiken.

dickies2

Lösning

Lösningen blev alltså en webbsajt och att fokusera på produkterna. Allt kommunicerades genom storytelling och temat ”Working in LA”. Genom att följa en mängd olika karaktärer som berättade just sin historia och sin relation till Dickies genom text, bild och film. En webbshop och produktkatalog kopplades också till för att samla allt under samma tak.

Samtidigt tog vi också ett grepp om Dickies Europes grafiska profil och renodlade typografi och färger. Detta applicerades sen på allt från visitkort, brevpapper,  klistermärken osv…

dickies_big_3

Resultat

En smartare kommunikation rakt över, med en ny samlingswebb och en tydligare grafisk profil och identitet.

shop

dick_testprint1