Societe Generale

Att lansera Societe Generale i Sverige.

2013 fick vi förtroendet att lansera den franska banken, Societe Generale i Sverige. Uppdraget omfattade även att marknadsföra bankens börshandlade värdepapper.

”MarsApril är för oss, en viktig partner i arbetet att befästa Societe Generale som en stark aktör inom börshandlade produkter i Sverige och Finland”

Andreas Melchert
Société Générales nordiska försäljningschef för börslistade värdepapper

di2

Lösning

För att öka kännedomen om varumärket och inträdet på marknaden, skapade vi en större annonskampanj i samarbete med stora aktörer som Avanza och Nordnet. Tillsammans med Societe Generale skapade vi en unik kundklubb, SG Frequent, där handel med värdepapper resulterade i poäng att spendera på Liveit.

En ny ”tone of voice” togs fram för Sverige och den nordiska marknaden, med fokus på kunden och kundens vardag. Parallellt togs också en uppdaterad grafisk profil fram för hela Societe Generales investmentbank på den nordiska marknaden.

frequent_case

Resultat

Societe Generale är idag en av de ledande och största aktörerna på den svenska värdepappersmarknaden. En lyckad satsning som nu även lanseras brett i Finland.